موضوع :
تصاویر ,
پژو های اسپرت جدید 2017
عکس های جدید پژو اسپرت
طرح های اسپرت کردن پژو
مدل های جدید اسپرت سازی پژو
پژو های اسپرت در سال 96
پژو های اسپرت ایرانی
,پژو اسپرت,پژو اسپرت 2014,پژو اسپرت 405,پژو اسپرت 206,پژو اسپرت فروشی,پژو اسپرت ایرانی,پژو اسپرت شده,پژو اسپرت 2000,پژو اسپرت 207,پژو اسپرت ۴۰۵,پژو 405 اسپرت فروشی,پژو 405 اسپرت شده,پژو 405 اسپرت ایرانی,پژو 405 اسپرت مشکی,پژو 405 اسپرت نوک مدادی,پژو 405 اسپرت جدید,پژو 405 اسپرت ساده,پژو 405 اسپرت اپارات,اسپرت پژو 405 Slx,پژو 206 اسپرت در ایران,پژو 206 اسپرت شده,پژو 206 اسپرت ایرانی,پژو 206 اسپرت فروشی,پژو 206 اسپرت در تهران,اسپرت پژو 206 اس دی,پژو 206 اسپرت قیمت,اسپرت پژو 206,عکس پژو 206 اسپرت,پژو پارس اسپرت فروشی,پژو پرشیا اسپرت فروشی,پژو 2000 اسپرت فروشی,پژو آردی اسپرت فروشی,پژو 504 اسپرت فروشی,ماشین پژو اسپرت فروشی,پژو پارس اسپرت شده فروشی,پژو پارس اسپرت ایرانی,عکس ماشین پژو اسپرت ایرانی,پژو اسپرت ایران,عکس پژو اسپرت ایرانی,ماشین پژو اسپرت ایرانی,پژو های اسپرت ایرانی,پژو ۴۰۵ اسپرت ایرانی,پژو پارس اسپرت شده,پژو 207 اسپرت شده,پژو روآ اسپرت شده,عکس پژو 405 اسپرت شده,پژو پرشیا اسپرت شده,عکس پژو اسپرت شده,پژو 2000 اسپرت,عکس پژو 2000 اسپرت,پژو 405 اسپرت 2000,عکسهای پژو 2000 اسپرت,فروش پژو 2000 اسپرت,پژو 207 اسپرت در ایران,عکس پژو 207 اسپرت,لوازم اسپرت پژو 207,چراغ اسپرت پژو 207,پژو 207 اسپرت ایران,پژو 207 اسپرت ایرانی,رینگ اسپرت پژو 207,ماشین پژو 207 اسپرت,عکس پژو ۴۰۵ اسپرت,رینگ اسپرت پژو ۴۰۵,لوازم اسپرت پژو ۴۰۵,عکس های پژو ۴۰۵ اسپرت,پژو ۴۰۵ اسپرت مشکی,پژو ۴۰۵ اسپورت,چراغ اسپرت پژو ۴۰۵,ماشین اسپرت پژو ۴۰۵

پژو های اسپرت جدید 2017
پژو اسپرت جدید 2017

پژو اسپرت جدید 2017

پژو اسپرت جدید 2017

پژو اسپرت جدید 2017

پژو اسپرت جدید 2017

پژو اسپرت جدید 2017

پژو اسپرت جدید 2017

پژو اسپرت جدید 2017

پژو اسپرت جدید 2017

پژو، (به فرانسوی:Peugeot) شرکت خودروسازی فرانسوی است، که در سال ۱۸۱۰ توسط خانوادهٔ پژو جهت ساخت آسیابهای قهوه، در شهر فرانش-کنته، فرانسه تأسیس شد ولی ورود رسمی پژو به صنعت خودروسازی با تولید دوچرخه «گراند بای» توسط آرمان (آرمان) پژو در سال ۱۸۸۲ آغاز شد. نخستین خودروی پژو که خودرویی سهچرخ بود، در سال ۱۸۸۹ توسط آرمان (آرمان) پژو و با همکاری گوتلیب دایملر تولید گردید.
امروزه شرکت پژو از زیرمجموعههای شرکت پژو سیتروئن محسوب میشود[۲] و همچنان بهعنوان بزرگترین شرکت خودروسازی فرانسه و دومین خودروساز بزرگ اروپا بهشمار میآید.
در نامگذاری مدلهای خودروهای شرکت پژو، اندازهٔ عدد سمت راست نشانهٔ نسل خودرو است و اندازهٔ عدد سمت چپ دلالت بر بزرگی خودرو دارد. مثلاً در مدل ۲۰۶، ۶ نسل خودرو و ۲ اندازهٔ خودرو را نشان میدهد. بهعنوان مثال، مدل ۵۰۴ از ۲۰۶ بزرگتر و قدیمیتر است.[۳]
- ۱ تاریخچه
- ۲ موتور اسپورت
- ۲.۱ مسابقات رالی
- ۲.۲ فرمول یک
- ۲.۳ Pikes Peak International Hill Climb
- ۳ نامگذاری مدلهای خودرو
- ۴ لوگوی پژو
- ۵ مدلهای تولیدشده
- ۶ جستارهای وابسته
- ۷ پانویس
- ۸ منابع
- ۹ پیوند به بیرون
تاریخچه
شرکت پژو در سال ۱۸۱۰ توسط امیل پژو، جهت ساخت آسیابهای قهوه در شهر سوشو، فرانسه تأسیس شد. در سال ۱۸۳۰ به تولید دوچرخه پرداخت و بالاخره از سال ۱۸۴۲ تولید آسیابهای قهوه، نمک و فلفل را آغاز کرد.[۴]
ورود رسمی پژو به صنعت وسایل نقلیه، با تولید دوچرخهٔ «گراند بای» توسط فرزند امیل، آرمان (آرمان) پژو در سال ۱۸۸۲ آغاز شد، که دوچرخهای از نوع پنی-فرتینگ بود. (دوچرخهای که چرخ قسمت جلو خیلی بزرگ و چرخ عقب کوچک است)[۵]
آرماند (آرمان) به زودی به صنعت خودروسازی علاقهمند شد و با مباحثه با افرادی نظیر گوتلیب دایملر به امکان انجام آن اطمینان پیدا کرد و اولین اتومبیل پژو در سال ۱۸۸۹ تنها با چهار نمونه ساخته شد. موتور بخار استفاده شده در این اتومبیل، سنگین بود و حجم زیادی را نیز اشغال میکرد، همچنین مدت زمان زیادی برای گرم شدن، لازم داشت.
در سال ۱۸۹۰ استفاده از موتور بخار ممنوع شد و پیشنهاد گردید، که در اتومبیلها از موتورهای سوختی، که توسط شرکت پنهارد و تحت لیسانس دایملر ساخته شده بود، استفاده شود.[۶]
این خودرو از بسیاری از نمونههای پیشین خود پیشرفتهتر بود. سپس اتومبیلهای بیشتری ساخته شد، در ۱۸۸۲ تعداد ۲۹ خودرو، در سال ۱۸۸۴ تعداد ۴۰ خودرو، در سال ۱۸۹۵ تعداد ۷۲ خودرو، در سال ۱۸۹۸ تعداد ۱۵۶ خودرو و نهایتاً در سال ۱۸۹۹ تعداد ۳٫۰۰۰ خودرو ساخته شد.
پژو اولین شرکتی بود، که تایرهای لاستیکی را برروی خودروهای خود نصب کرد و در سال ۱۸۹۵ تایرهای بادی را برروی آنها قرار داد. در سال ۱۸۹۶ پژو اولین موتور خود را بدون کمک گوتلیب دایملر تولید کرد و بعد از آن پیشرفتهای مختلفی مانند امکانپذیری انتقال قوای محرکهٔ زیر خودرو به درون کاپوت حاصل شد و خودرو بهمعنای امروزی آن، شکل گرفت.
در سال ۱۸۹۶ اولین موتور درونسوز توسط شرکت پژو ساخته شد و دیگر نیازی به خرید موتور از دایملر نبود. اولین مدل موتور ۶ کیلووات قدرت داشت، بهصورت افقی در عقب قرار میگرفت و در پژو تیپ ۱۵ نصب شد. پیشرفتهای بعدی به این صورت بود که موتور به قسمت جلوی خودرو منتقل شد و رینگها به ماشین اضافه شدند و اتومبیلها به اتومبیلهای مدرن شباهت پیدا کردند.
در سال ۱۸۹۸ آرمان (آرمان) پژو تصمیم گرفت، برای تشکیل شرکت خود، از پژو جدا شود، تا تمرکز بیشتری روی اتومبیل داشته باشد. در سال ۱۹۰۱ توانست با تولید موتوری با حجم ۶۵۲ سیسی، قدرت ۵ اسب بخار، یک سیلندر و ظاهر سنتی، برنده مسابقات بهترین مدل آن سال شود.
پس از اینکه در مسابقات پاریس، مقام نوزدهم را بدست آورد، تصمیم گرفت از مسابقات کنارهگیری نماید. در سال ۱۹۰۳ پژو اقدام به تولید موتورسیکلت نمود و از آن پس، موتورسیکلتهای پژو، بهسرعت جای خود را در بازار باز کردند. در سال ۱۹۰۳ پژو حدود نیمی از خودروهای بازار فرانسه را تولید میکرد.
در ۱۹۰۷ اولین موتور شش سیلندر ساخته شده توسط پژو به نمایش گذاشته شد و همکاری تونی هوبر به عنوان سازنده موتور آغاز شد. از آنجا که تعداد زیادی خودرو با انواع متفاوت در خط تولید بود، پژو تصمیم گرفت که خط تولید دیگری را راهاندازی نماید.
در سال ۱۹۱۲، اتوره بوگاتی موتوری با حجم ۸۵۰ سیسی و چهارسیلندر را طراحی نمود و در همان سال با تیمی متشکل از ۳ راننده و یک طراح موتور، بار دیگر با خودروی بوگاتی به مسابقات بازگشت.[۷]
بین سالهای ۱۹۱۴ تا ۱۹۱۸ با شعلهور شدن جنگ جهانی اول در اروپا، پژو به تولید خودروهای نظامی گوناگون، که از دوچرخه تا تانکهای بزرگ را شامل میشد، پرداخت. در سالهای بعد از جنگ جهانی اول، خودرو به وسیله لازمی برای همه مبدل شد و دیگر یک وسیله تشریفاتی مختص قشر مرفه نبود.
با پایان جنگ در اروپا، مسابقات اتومبیلرانی بار دیگر از سر گرفته شد و شرکت در مسابقات ادامه یافت و طی قرن بیستم پژو توسعه یافت و در سال ۱۹۲۶ بخش پدال و موتور از هم جدا شد که در پی آن، واحد دوچرخه پژو از شرکت مادر خود جدا شد و سایکل پژو را تشکیل داد.
در سال ۱۹۲۸ مدل ۱۸۳ تولید شد. سال ۱۹۲۹ سالی بود که نامگذاری امروزی پژو شکل گرفت. مدل جدید سال ۱۹۲۹، پژو ۲۰۱ ارزانترین خودرو در بازار فرانسه و مدلی بود که علامت تجاری پژو را دارا بود. این خودرو اولین خودروی تولید انبوه پژو بود. مدت زیادی از این شکوفایی پژو نگذشته بود، که در دهه ۱۹۳۰ میلادی دوران رکود اقتصادی آغاز شد.
در زمان بحران مالی، فروش شرکت بسیار کاهش یافت، ولی شرکت توانست نجات پیدا کند. در سال ۱۹۳۳ این شرکت مدل پژو ۴۰۲ را روانه بازار کرد که اولین مدلی بود که سقف آن قابلیت جمع شدن داشت.
بعد از آن جنگ جهانی دوم آغاز گردید و پژو مجبور شد کامیون و ون برای جنگ تولید کند؛ اما در سال ۱۹۴۸ دوباره کار خود را با تولید پژو ۲۰۳ آغاز کرد. بعد از آن مدلهای بسیاری با همکاری شرکت طراحی ایتالیایی پنین فارینا مانند پژو ۵۰۴ عرضه کرد.
در ۱۹۵۸ فروش محصولات شرکت در ایتالیا آغاز شد و همکاری با شرکتهای دیگر مانند رنو و ولوو افزایش یافت. در سال ۱۹۷۴ پژو ۳۰٪ درصد از سهام سیتروئن را خریداری کرد و در ۱۹۷۵ این شرکت را تصاحب نمود.
در این زمان بسیاری از طرفداران سیتروئن اعتراض کردند، که با این کار ابداعات و پیشرفتهای افسانهای شرکت سیتروئن افول میکند. در نتیجه دو شرکت با یکدیگر ادغام شدند و شرکت جدید نیز پژو سیتروئن نامگذاری شد، که برندهای هر شرکت حفظ شود؛ اما از لحاظ منابع فنی و تکنولوژی از تحقیقات یکدیگر بهرهمند شوند. در آن زمان سیتروئن دچار مشکلات مالی زیادی بود، ولی در عین حال، مدلهای زیادی از خودرو را برای تولید نهایی طراحی نموده بود.
در سال ۱۹۷۸ شرکت پژو سیتروئن واحد اروپایی کرایسلر را به دلیل بحرانهای ایجاد شده در این شرکت، از آن خود کرد. شرکت کرایسلر اروپا، بسیار فرسوده و دارای مدلهای قدیمی بود و در واقع این سرمایهگذاری، مشکلات مالی بسیاری برای پژو سیتروئن ایجاد کرد. در اوایل دهه ۱۹۸۰ میلادی، پژو برند تالبوت را احیا کرد، تا بتواند سودی از کرایسلر به دست آورد و بخش اروپایی آن را از ورشکستگی نجات داد.
تمامی این سرمایهگذاریها باعث شد شرکت پول زیادی را خرج نماید و دچار مشکلات مالی شود. در سال ۱۹۸۳ مدل موفق پژو ۲۰۵ ارائه شد و بسیاری از هزینههای شرکت را پوشش داد. در ۱۹۹۰ با مدیریت جین مارتین فولز در پژو سیتروئن برای نخستین بار مشارکت این دو شرکت موفق عمل نمود.
پژو در سالهای ۱۹۸۷ تا ۱۹۹۰ به طور مداوم در رالی معروف پاریس داکار قهرمان شد. فروش این شرکت در ایالات متحده با مدلهای پژو ۴۰۵ و پژو ۵۰۵ به ۴٫۲۶۱ دستگاه در سال ۱۹۹۰ میلادی رسید و فروش ۲٫۲۴۰ دستگاه، در ژوئیه ۱۹۹۱ شرکت را بعد از ۳۳ سال، به نقطه اوج خود رساند. همچنین پژو در سالهای ۱۹۹۸ تا ۲۰۰۰ تأمین موتورهای مسابقات فرمول یک را عهدهدار شد.
در آوریل ۲۰۰۶ شرکت، پایان کار کارخانه رایتون خود در کاونتری، بریتانیا را اعلام نمود و این باعث از دست رفتن ۲٫۳۰۰ شغل در کارخانه و ۵٫۰۰۰ شغل خردهفروشی شد.
پژو از هدف خود که فروش چهار میلیون خودرو در سال بود، فاصله بسیار زیادی داشت. در سال ۲۰۰۸ فروش شرکت کمتر از ۲ میلیون دستگاه در سال بود و در اوایل ۲۰۰۹ به دلیل بحران مالی ۲۰۱۲–۲۰۰۷، فروش باز هم کاهش پیدا کرد.
پژو هنوز در پی نوآوری در مدلهای خودرو است تا بتواند نیازهای تمامی بخشها را پاسخ دهد و همینطور در تلاش است تا بازارهای جدید را در چین، روسیه و آمریکای شمالی داشته باشد. در پایان سال مالی ۲۰۰۸ گردش مالی شرکت با مبلغی کاهش، به ۵۴٫۴ میلیارد دلار و سود خالص، به رقم ۴ میلیارد دلار رسید.
در اواخر ۲۰۰۹ نیز پژو دچار افول عملیاتی و کاهش فروش شد که در پی آن «فیلیپ وارین» به جای «کریستین استریف» مدیریت شرکت را به عهده گرفت. پژو اکنون بیش از ۲۰۰ هزار کارمند در سراسر جهان دارد و در سال ۲۰۱۲ فروشی بالغ بر ۵۴ میلیارد دلار را از آن خود کرد و همچنان بزرگترین خودروساز فرانسه میباشد و پس از گروه فولکسواگن در رتبه دوم از بزرگترین خودروسازهای اروپا جای دارد.
موتور اسپورت
مسابقات رالی
پژو ۲۰۶WRC قهرمان رالی در سالهای ۲۰۰۰ تا ۲۰۰۲
پژو موفقیتهای بسیاری در مسابقات رالی بینالمللی کسب کرده است. پژو با دارا بودن پنج قهرمانی در WRC (سالهای 1985, 1986, 2000, 2001 و 2002)، پنج قهرمانی در رالی داکار (سالهای 1987, 1988, 1989, 1990 و 2016)، سه قهرمانی در مسابقات رالی قهرمانی اروپا (سالهای 2002, 2003 و 2008)، سه قهرمانی در مسابقات رالی بین قاره ای (در سالهای 2007, 2008 و 2009) یکی از پر افتخارترین شرکت کنندگان در رالی است. با تصمیم شرکت PSA، از سال 2005 خودروهای سیتروئن جایگزین پژو در مسابقات WRC شد و توانست 8 قهرمانی دیگر نیز به نام مجموعه ی پژو-سیتروئن در مسابقات رالی قهرمانی جهان به ثبت برساند.
فرمول یک
پژو به تولید موتورهای خودروهای فرمول یک برای سایر تیم ها نیز می پرداخت. از تیم هایی که پژو موتورهای آنها را تامین می کرد، می توان به مکلارن در مسابقات فرمول یک فصل ۱۹۹۴، جوردن گرند پری در مسابقات فرمول یک فصل ۱۹۹۵، ۱۹۹۶ و ۱۹۹۷ و پراست گرند پری در مسابقات فرمول یک فصل ۱۹۹۸، ۱۹۹۹ و ۲۰۰۰ اشاره کرد. در پایان فصل ۲۰۰۰، واحد فرمول یک پژو به شرکت آسیاتک فروخته شد.
Pikes Peak International Hill Climb
پس از پیروزی های پژو در دهه ۸۰ میلادی با پژو ۴۰۵ T۱۶ به همراه رانندگانی چون بابی آنسر آمریکایی و آری وتنن فنلاندی در این مسابقات، پژو در سال ۲۰۱۳ تصمیم به بازگشت به این مسابقات و ثبت نتایج جدید خود نمود. از این رو، از پژو ۲۰۸ T۱۶ به عنوان خودروی این مسابقات رونمایی شد که از ویژگی های آن میتوان به موتور ۳٫۲ لیتری وی شکل تویین توربو با قدرت ۸۷۵ اسب بخار و وزن ۸۷۵ کیلوگرم خودرو اشاره نمود. سباستین لوب نیز به عنوان راننده برای این منظور انتخاب شد. درنهایت این خودرو، در روز مسابقه رکورد این سری از مسابقات را به میزان فاحش ۱ دقیقه و ۳۸ ثانیه کاهش داد و رکورد قبلی که ۹:۵۱.۲۷۸ بود و توسط سوزوکی SX4 به ثبت رسیده بود را به ۸:۱۳.۸۷۸ تقلیل داد.
نامگذاری مدلهای خودرو
پژو در نامگذاری مدلهایش، سبک خاصی دارد و از فرمول X0Y استفاده میکند. X برای نشان دادن سایز خودرو و Y برای سال تولید خودرو، بکار میرود؛ یعنی هرچه رقم، بالاتر باشد، مدل خودرو، جدیدتر است. در نتیجه بر پایه این فرمول، پژو ۴۰۶، بزرگتر و جدیدتر از پژو ۳۰۵ میباشد. البته این قاعده نامگذاری استثناهایی نیز دارد. برای مثال پژو ۳۰۹ پیش از پژو ۳۰۶ تولید شده است. نمونه دیگر پژو ۲۰۶ اسدبلیو است، که اندازهای در حدود یک پژو ۴۰وای دارد.
این رویه نامگذاری، در سال ۱۹۲۹ با عرضه مدل پژو ۲۰۱ آغاز شد. تمام مدلهای پژو ۱۰۱ تا پژو ۹۰۹ این شرکت بهعنوان نامهای تجاری مختص پژو ثبت شدهاند. اما شرکتهای دیگر نیز محصولاتی با نامهایی مشابه محصولات این شرکت داشتند، که برخی از آنها مانند: پورشه ۹۰۱ که به پورشه ۹۱۱ تغییر نام داد و برخی دیگر مانند مدلهایی از فراری، که همان نام خود را حفظ کردند. جالب آنکه وجود ۰ در وسط نامهای این مدلها، فلسفهای خاص دارد. این صفر نشان دهنده عددی است، که بر روی یک صفحه، در جلوی خودروهای اولیه این شرکت ظاهر میشدند و سوراخ هندل این خودروها، با این صفر یکجا قرار میگرفت. البته پژو قصد دارد که نامگذاری با چهار رقم (دو صفر در وسط) را در آینده، در پیش گیرد و این رویه را، با نامگذاری مدل مفهومی (نمایشی) خود، به نام پژو ۴۰۰۲ آغاز کرد.
لوگوی پژو
اولین لوگوی پژو که در آن از طرح شیر استفاده شده بود، برای تیغه ارهها و وسایل استیلی این شرکت، طراحی شد. در سال ۱۸۵۰ برای اولین بار، لوگوی شیر برای شرکت برادران پژو دیده شد. در سال ۱۸۵۸ لوگو به طور رسمی ثبت شد.
سال ۱۸۸۹ سال مهمی برای کارخانهٔ پژو بود، چراکه اولین اتومبیل با نام پژو را راهی بازار نمود: یک اتومبیل ۳چرخه طراحیشده توسط آرمان (آرمان) پژو.
در این زمان شیر مربوط به لوگو برروی سایر محصولات کارخانهٔ پژو نشان داده میشد، اما بین سالهای ۱۸۹۰ تا ۱۹۰۵ لوگوی شیر برروی ماشینهای تولیدی مشاهده نمیشد و برای مارکگذاری این ماشینها از عنوان پژو اتومبیل برروی رادیاتور خودروها استفاده میگشت. بین سالهای ۱۹۰۵ تا ۱۹۱۵ عکس شیر و پیکان برروی مدل پژو لایون که توسط برادران پژو تولید شدهبود، ظاهر شد.
اما لوگوی اصلی این شرکت، با طرح شیر، در سال ۱۹۳۳ بهعنوان لوگوی جهانی پژو طراحی شد و این لوگو، نخستین بار، برروی مدل پژو ۲۰۳ ظاهر شد. شیری که برروی ۲ پای عقب خود بلند شدهبود و یادآور نشان نظامیِ «فرانش کنته» (Franche-Comté)، زادگاه اصلی پژو بود.
مدلهای تولیدشده
- پژو آرسیزد
- پژو اکسپرت
- پژو باکسر
- پژو پارتنر
- پژو ایایکس۱
- پژو ببه
- پژو بیپر
- پژو تیپ ۱۲۵
- پژو تیپ ۱۵
- پژو تیپ ۱۶
- پژو تیپ ۱۶۳
- پژو تیپ ۱۷۶
- پژو تیپ ۱۹۰
- پژو تیپ ۳۶
- پژو تیپ ۵۴
- پژو تیپ ۵۶
- پژو تیپ ۶۶
- پژو تیپ ۸۱
- پژو جی۵
- پژو پارتنر
- پژو کوادریلت
- پژو ۱۰۰۷
- پژو ۱۰۶
- پژو ۱۰۷
- پژو ۱۰۸
- پژو ۲۰کاپ
- پژو ۲۰۰۸
- پژو ۲۰۱
- پژو ۲۰۲
- پژو ۲۰۳
- پژو ۲۰۴
- پژو ۲۰۵
- پژو ۲۰۶
- پژو ۲۰۶ دبیلوآرسی
- پژو ۲۰۷
- پژو ۲۰۷آی
- پژو ۲۰۸
- پژو ۳۰۰۸
- پژو ۳۰۱
- پژو ۳۰۲
- پژو ۳۰۴
- پژو ۳۰۶
- پژو ۳۰۷
- پژو ۳۰۸
- پژو ۳۰۹
- پژو ۴۰۰۷
- پژو ۴۰۲
- پژو ۴۰۳
- پژو ۴۰۴
- پژو ۴۰۵
- پژو ۴۰۶
- پژو ۴۰۷
- پژو ۴۰۸
- پژو ۵سیوی
- پژو ۵۰۰۸
- پژو ۵۰۴
- پژو ۵۰۵
- پژو ۵۰۸
- پژو ۶۰۷
- پژو پارس
جستارهای وابسته
- آرمان (آرمان) پژو
- پژو سیتروئن
- سیتروئن
- جنرال موتورز
- رنو
پانویس
- https://www.groupe-psa.com/en/document/2015-full-year-results-presentation
- .
- Peugeot Naming Convention peugeot.com.au
- Georgano, G. N. Cars: Early and Vintage, 1886-1930. (London: Grange-Universal, 1985), p.22.
- Darke, Paul. "Peugeot: The Oldest of them All", in Northey, Tom, ed. The World of Automobiles (London: Orbis Publishing, 1974), Volume 15, p.1682.
- Darke, Paul. "Peugeot: The Oldest of Them All", in Ward, Ian, executive editor. World of Automobiles (London: Orbis, 1974), Volume 15, p.1683.
- Darke, Paul. "Peugeot: The Oldest of Them All", in Ward, Ian, executive editor. World of Automobiles (London: Orbis, 1974), Volume 15, p.1685
منابع
- مشارکتکنندگان ویکیپدیا، «Peugeot»، ویکیپدیای انگلیسی، دانشنامهٔ آزاد (بازیابی در ۲۱ مارس ۲۰۱۳).
- ,پژو اسپرت,پژو اسپرت 2014,پژو اسپرت 405,پژو اسپرت 206,پژو اسپرت فروشی,پژو اسپرت ایرانی,پژو اسپرت شده,پژو اسپرت 2000,پژو اسپرت 207,پژو اسپرت ۴۰۵,پژو 405 اسپرت فروشی,پژو 405 اسپرت شده,پژو 405 اسپرت ایرانی,پژو 405 اسپرت مشکی,پژو 405 اسپرت نوک مدادی,پژو 405 اسپرت جدید,پژو 405 اسپرت ساده,پژو 405 اسپرت اپارات,اسپرت پژو 405 Slx,پژو 206 اسپرت در ایران,پژو 206 اسپرت شده,پژو 206 اسپرت ایرانی,پژو 206 اسپرت فروشی,پژو 206 اسپرت در تهران,اسپرت پژو 206 اس دی,پژو 206 اسپرت قیمت,اسپرت پژو 206,عکس پژو 206 اسپرت,پژو پارس اسپرت فروشی,پژو پرشیا اسپرت فروشی,پژو 2000 اسپرت فروشی,پژو آردی اسپرت فروشی,پژو 504 اسپرت فروشی,ماشین پژو اسپرت فروشی,پژو پارس اسپرت شده فروشی,پژو پارس اسپرت ایرانی,عکس ماشین پژو اسپرت ایرانی,پژو اسپرت ایران,عکس پژو اسپرت ایرانی,ماشین پژو اسپرت ایرانی,پژو های اسپرت ایرانی,پژو ۴۰۵ اسپرت ایرانی,پژو پارس اسپرت شده,پژو 207 اسپرت شده,پژو روآ اسپرت شده,عکس پژو 405 اسپرت شده,پژو پرشیا اسپرت شده,عکس پژو اسپرت شده,پژو 2000 اسپرت,عکس پژو 2000 اسپرت,پژو 405 اسپرت 2000,عکسهای پژو 2000 اسپرت,فروش پژو 2000 اسپرت,پژو 207 اسپرت در ایران,عکس پژو 207 اسپرت,لوازم اسپرت پژو 207,چراغ اسپرت پژو 207,پژو 207 اسپرت ایران,پژو 207 اسپرت ایرانی,رینگ اسپرت پژو 207,ماشین پژو 207 اسپرت,عکس پژو ۴۰۵ اسپرت,رینگ اسپرت پژو ۴۰۵,لوازم اسپرت پژو ۴۰۵,عکس های پژو ۴۰۵ اسپرت,پژو ۴۰۵ اسپرت مشکی,پژو ۴۰۵ اسپورت,چراغ اسپرت پژو ۴۰۵,ماشین اسپرت پژو ۴۰۵
برچسب ها :
پژو های اسپرت ایرانی ,
پژو های اسپرت در سال 96 ,
مدل های جدید اسپرت سازی پژو ,
طرح های اسپرت کردن پژو ,
عکس های جدید پژو اسپرت ,
پژو های اسپرت جدید 2017 ,
پژو 405 اسپرت ,
پژو پارس اسپرت ,
پژو 206 اسپرت ,